Hi ha molts
aspectes posturals, psicomotrius ..., dels nostres fills/es que es
poden millorar amb el mètode Feldenkrais.
Quan
s'inicia l'aprenentatge de caminar pot aparèixer que un o els dos
peus vagin cap endins i aquest fet dificulti els moviments de
l'infant sobretot quan vol corre o va per terreny irregular.
Dels 2 als 5
anys els nens consoliden tot allò que fà referència a caminar. Un
dels aspectes més freqüents dels infants d'aquesta franja d'edat
són les caigudes reïterades, que poden repercutir sempre al
mateix punt, com pot ser una part del cap o la cara i que poden, fins
i tot, provocar l'aparició de "durícies".
A vegades,
hi ha nens o nenes poc àgils, maldestres que s'entrebanquen a cada
moment.....
Més
endavant a la preadolescència i l'adolescència un dels temes més
recurrents, són la posició de les espatlles i la part
alta de l'esquena que s'inclinen cap endavant. S'hi hi afegim la
timidesa pròpia d'aquesta etapa i que el noi o la noia està en
època de creixement, aquest vici postural encara s'accentua més.
També és
un etapa en què poden aparèixer dolors d'esquena.
Aquests
fets, tenen una explicació i no és "normal" que passin.
La mala organització corporal que inicideix en la posició i en el
moviment provoca que aquests aspectes apareguin.
I aquests són només alguns dels aspectes que es poden treballar amb el mètode Feldenkrais però no hi ha límit per l'aprenentage amb aquest mètode.
Sabem del
cert, que conèixer el nostre propi cos per tenir un control total
sobre ell, millora la nostra qualitat de vida.
I com es pot
fer quan són tant petits o no tant petits?
A través
del Mètode Feldenkrais, mitjançant petits tocs corporals es fa un
aprenentatge sensoriomotor. El sistema nervios aprèn una manera nova
de moure's, prenent més consciència de quin és el seu moviment i
de quines opcions té a l'hora de moure's. Li donem més plasticitat
cerebral influint a la vegada sobre el desenvolupqament de les
connexions nervisoes.
El punt més
interessant és que tot es fa a través del plaer, com un joc.
Quan hi ha
més capacitat de resposta i l'infant és més gran, les sessions es
duen a terme damunt la camilla, però quan l'infant és petit és
poden fer a la falda de la mare o el pare, o al terra mentre juga amb
joguines.
SI ENS
CUIDEM NOSALTRES. PERQUÈ NO TENIR CURA DELS NOSTRES FILLS?
El Mètode
feldenkrais és una bona opció. PROVA'L!!!
(Per la
col.laboració amb el Club Basquet de Voltregà els infants
que són del Club tenen un 25% descompte en les sessions individuals.
Aprofita-ho!!)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada