ET PREOCUPA LA POSTURA QUE ADOPTA EL TEU FILL/A, EL MOVIMENT, LES CAIGUDES RECORRENTS, DOLORS D'ESQUENA, ETC, ETC...?

Hi ha molts aspectes posturals, psicomotrius ..., dels nostres fills/es que es poden millorar amb el mètode Feldenkrais.
Quan s'inicia l'aprenentatge de caminar pot aparèixer que un o els dos peus vagin cap endins i aquest fet dificulti els moviments de l'infant sobretot quan vol corre o va per terreny irregular.

Dels 2 als 5 anys els nens consoliden tot allò que fà referència a caminar. Un dels aspectes més freqüents dels infants d'aquesta franja d'edat són les caigudes reïterades, que poden repercutir sempre al mateix punt, com pot ser una part del cap o la cara i que poden, fins i tot, provocar l'aparició de "durícies".

A vegades, hi ha nens o nenes poc àgils, maldestres que s'entrebanquen a cada moment.....

Més endavant a la preadolescència i l'adolescència un dels temes més recurrents, són la posició de les espatlles i la part alta de l'esquena que s'inclinen cap endavant. S'hi hi afegim la timidesa pròpia d'aquesta etapa i que el noi o la noia està en època de creixement, aquest vici postural encara s'accentua més.

També és un etapa en què poden aparèixer dolors d'esquena.


Aquests fets, tenen una explicació i no és "normal" que passin. La mala organització corporal que inicideix en la posició i en el moviment provoca que aquests aspectes apareguin.
I aquests són només alguns dels aspectes que es poden treballar amb el mètode Feldenkrais però no hi ha límit per l'aprenentage amb aquest mètode.

Sabem del cert, que conèixer el nostre propi cos per tenir un control total sobre ell, millora la nostra qualitat de vida.
I com es pot fer quan són tant petits o no tant petits?

A través del Mètode Feldenkrais, mitjançant petits tocs corporals es fa un aprenentatge sensoriomotor. El sistema nervios aprèn una manera nova de moure's, prenent més consciència de quin és el seu moviment i de quines opcions té a l'hora de moure's. Li donem més plasticitat cerebral influint a la vegada sobre el desenvolupqament de les connexions nervisoes.

El punt més interessant és que tot es fa a través del plaer, com un joc.
Quan hi ha més capacitat de resposta i l'infant és més gran, les sessions es duen a terme damunt la camilla, però quan l'infant és petit és poden fer a la falda de la mare o el pare, o al terra mentre juga amb joguines.


SI ENS CUIDEM NOSALTRES. PERQUÈ NO TENIR CURA DELS NOSTRES FILLS?
El Mètode feldenkrais és una bona opció. PROVA'L!!!

(Per la col.laboració amb el Club Basquet de Voltregà els infants que són del Club tenen un 25% descompte en les sessions individuals. Aprofita-ho!!)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada